Yemekle içilen çay, kansızlığa yol açıyor! Uzmanlar: ''Çayı, açık ve limonla içiniz''
Yemekle içilen çay, kansızlığa yol açıyor! Uzmanlar: ''Çayı, açık ve limonla içiniz''
16 Nisan 2007 Pazartesi
Adnan Menderes Üniversitesi Halk Sağlığı Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Erdal Beşer, çayın yemekle birlikte tüketilmemesi gerektiğini söyledi.
Prof. Dr. Beşer, AA muhabirine açıklamada bulunurken, çayın yemeklerle birlikte içildiğinde kan düzeyi üzerindeki etkilerini belirleyen bir araştırmada bulunduklarını belirtti.
Çayın, yemeklerden en az bir saat önce ya da en az bir saat sonra içilmesi gerektiğini ifade eden Prof. Dr. Beşer, şöyle konuştu:
"Çay yemekle birlikte tüketilmemeli. Çayın basit bazı kurallara uyulmadan içilmesi halinde başta kansızlık gibi çeşitli olumsuz etkileri görülebilir. Ancak bilinçli içilmesi halinde bazı yararları da var. Yemeklerden bir saat sonra içilen çayın kan düzeyi üzerinde olumsuz etkisi olmuyor. Günde ortalama 5-6 fincan şekersiz çay şekersiz içilebilir. Yaşlılara ve ergenlere günde 1-2 fincandan fazla çay önermiyoruz. Çünkü çayda bulunan kafeinin kalsiyum-mineral dengesi için olumsuz etkileri olabilir." .
Prof. Dr. Beşer, çayın açık ve limonla içilmesini önerdiklerini, mide ülserine yatkın olanların çaydan sakınmaları gerektiğini bildirdi.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ İLE YAPILAN ARAŞTIRMA
Prof. Dr. Beşer, çayın vücuttaki kan düzeyi üzerindeki etkilerini tesbît etmek üzere, 200 üniversite öğrencisi üzerinde araştırma yaptıklarını söyledi.
Öğrenciler arasında çayı hatalı tüketenlerin kan düzeylerinin daha düşük bulunduğunu belirten Prof. Dr. Beşer, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Araştırmalarda, köfte ve hamburgerin yanında çay ve kahve içenlerde, çayın, kan düzeyini arttırıcı maddenin yüzde 64’ünü, kahvenin ise yüzde 39’unu bloke ettiği tespit edilmiştir. Çay deyip geçmemek lazım. Ayrıca kan düzeyini arttırıcı, mercimek, pekmez, yumurta ve et gibi gıdalarla C vitaminli besinler tüketildiğinde kan düzeyinin artacağını, bunun da çocuklarda zekâ düzeyini arttıracağını söyleyebiliriz. Kan düzeyinin artması, daha az hastalanmaya zemin hazırlar." .
|